de Schipbreukening

Je hebt een prijs gewonnen, een wereldreis. Gefeliciteerd!

Je gaat met een schip de wereld rond. Midden op de Grote Oceaan kom je in een hevige storm terecht. De boot houdt het niet, en je lijdt schipbreuk. Dodelijk vermoeid, half zwemmend, half bewusteloos spoel je aan op een onbewoond eiland.     Met wat je hebt moet je zien te overleven in je eentje.   Op het eiland moet je aan eten zien te komen door jagen, vissen, fruit plukken of schapen houden enz.                                                                          Je hebt één jachtvoorwerp (= wapen) kunnen redden van de boot. Die draag je bij je. Bijvoorbeeld een mes, pijl en boog, of een vishengel. Een geweer of pistool doet het door het zoute zeewater niet goed meer. Die kun je niet gebruiken.

mens-schipbreukeling-2Schipbreukeling 2

 

De OPDRACHT | Maak jezelf als schipbreukeling. Je moet de pop (=mensfiguur) aankleden.  En hij / zij moet een jachtvoorwerp bij zich hebben.

Materialen die gebruikt worden:

  • ijzerdraad voor het geraamte
  • papier – maché voor het vlees op de botten
  • plakkaatverf om de huid  (vel) na te doen
  • textiel (= stof), katoen, leer, touw enz voor de kleding

DUMMY  OPDRACHTEN (huiswerk)

Zoek 5 plaatjes van mensen, de houdingen waarin ze staan moeten verschillend zijn.

Zet ze op je I-pad in een bestandje. Print het plaatje die je wil maken uit, zo groot dat die in je dummy past.

Teken daarna je schipbreukeling zoals je hem / haar wil gaan maken, in kleur, ongeveer 15 cm groot. En in de houding die je wil gaan maken.

schipbreukeling 3

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *